Az észt vállalat EU-tanúsítvánnyal rendelkező kozmetikumokkal növeli piaci részesedését az orvosi szektorban

2025. június 2., hétfő – 13:28

A Chemi-Pharm kiterjesztette jelenlétét az orvosi piacon, ahol bőrtisztító és bőrápoló termékei egyre nagyobb teret nyernek. Az elnyert uniós ökocímke megnyitotta a közbeszerzések lehetőségét, így Európa-szerte kórházak tartanak készleten termékeiket.

Zöld közbeszerzések: egy új kapu a piacra

A Chemi-Pharm kozmetikai termékei 2022-ben elnyerték az uniós ökocímkét, ami jelentős elismerést hozott a vállalat számára az orvosi szektorban. A cég saját tapasztalatból tudja, hogy az uniós ökocímke kiváló lehetőség új üzletek nyitására a közbeszerzési piacon. Az EU-tanúsítvány hiánya gyakran kizárja a vállalkozásokat a pályázati eljárásokból. A zöld közbeszerzések nemzetközi versenyelőnyt biztosítottak a Chemi-Pharm számára, hiszen a közintézmények egyre inkább uniós ökocímkével ellátott termékeket igényelnek. Az ökocímke kedvező pozícióba helyezte a vállalatot, amelynek kozmetikai termékei immár környezetvédelmi minősítéssel rendelkeznek. Jelenleg teljes bevételének több mint 10%-a származik az ökocímkés kozmetikumokból. A fenntarthatósági eredmények és az uniós szabványokhoz való igazodás kulcsfontosságú szempontok az állami egészségügyi intézmények számára, amelyek kiváló minőségű termékeket keresnek.

Piaci növekedés és export

A Chemi-Pharm B2B és B2C üzleti modellje stabil piaci jelenlétet biztosított számára Észtországban, Lettországban és Litvániában. A vállalat növekedése már túlmutat a balti régión, hiszen bevételeinek mintegy 70%-a exportpiacokról származik, és termékei a legtöbb uniós tagállamban elérhetők. "Üzleti modellünk az exportpiacok viszonteladóira épül" – erősíti meg Joonas Lahe, a Chemi-Pharm ügyvezető igazgatója, aki a nagykereskedői hálózat jelentőségét hangsúlyozza.

Beszállítói együttműködés az optimális eredményekért

A Chemi-Pharm üzleti tanácsa más vállalkozások számára: végezzenek alapos piackutatást és építsenek ki stabil beszállítói kapcsolatokat, amelyek segítenek megszerezni az uniós ökocímkét. A tanúsítvány megszerzéséhez szigorú jogosultsági követelményeknek kell megfelelni, amelyek sok vállalat számára kihívást jelentenek. A megfelelő alapanyagok beszerzése kiemelt fontosságú.

"Azt tanácsolnám, hogy minél előbb vonják be külső partnereiket, ahelyett, hogy csak belső szakértelemre támaszkodnának. Mi magunk is felülvizsgáltuk a termékformulákat és csomagolást, ami kihívás volt, de beszállítóink segítségével megtaláltuk a megoldást." – mondja Joonas Lahe.

Fenntarthatóság és üzleti etika

Az uniós ökocímke nem csupán a bevételnövekedésről szól, hanem a fogyasztók számára is vonzó, fenntartható üzleti gyakorlatokat tükröz. "A vállalkozások jelentős hatással vannak a környezetre: lehet, hogy egy cég számára csak apró lépés, de ha minden vállalat hozzájárul, az együtt óriási változást eredményez." – hangsúlyozza Lahe. A Chemi-Pharm környezetvédelmi politikája az optimalizált hulladékgazdálkodásra, a vegyi szennyeződések megelőzésére, az energiahatékonyságra és a megújuló energiaforrások alkalmazására épül, így a vállalat valóban tettekre váltja elkötelezettségét. Az uniós tanúsítvány tovább erősíti a fogyasztói bizalmat és pozitív piaci visszajelzéseket generál. "Az etikus üzleti működés és a kereskedelmi siker kéz a kézben jár. Az uniós ökocímke története nemcsak egy sikersztori, hanem egyben az innovációról, felelősségvállalásról és fenntartható fejlődésről szól." – zárja gondolatait Joonas Lahe.

Forrás: ecolabel.eu

 

Kapcsolódó tartalmak:
További uniós ökocímke sikertörténetek
Ökocímke Zöld Beszerzési Platform